Premieră în România! Aplicația „Ospătar de la distanță” va fi implementată în trei resturante din Cluj-Napoca, urmând ca și localurile din alte orașe să adopte această metodă.

“Aplicația va fi introdusă în trei restaurante din Cluj-Napoca care se confruntă cu lipsa de ospătari vorbitori de limbi străine”, spun creatorii aplicației.
Potrivit inițiatorilor proiectului, lucrătorii în domeniul HoReCa din Cluj-Napoca au cele mai mari salarii din țară, dar chiar și așa, patronii nu găsesc personal suficient sau calificat.
Cum funcționează
Creatorii aplicației explică și cum funcționeaza aplicația „Ospătar de la distanță”.
„Prin această aplicaţie, clienţii restaurantelor comunică cu ospătarii prin apeluri video şi plasează comenzile, indiferent de locul în care se află ospătarii. Un ospătar la distanţă preia comanda prin intermediul unui apel video, o transmite către bucătărie şi bar, iar ospătarii din restaurante doar vor aduce comenzile la mesele clienţilor. Timpul de lucru al ospătarilor din restaurante se reduce la jumătate, reuşind să facă faţă cu brio fluxului mare de comenzi din sezonul cald. Pe timpul sezonului cald, domeniul HoReCa este domeniul cu cele mai multe locuri de muncă rămase neocupate. Proprietarii de restaurante sunt obligaţi să facă diferite artificii pentru a rezolva această criză. Patronii care lucrează cu ospătari din reţeaua Ospătar la Distanţă vor ,,apela” la serviciile unui ospătar remote de fiecare dată când situaţia o cere, în schimbul unui procent din valoarea totală a notei de plată”, se arată în comunicat.
Mai mult, restaurantele care vor adopta noua tehnologie vor putea reduce timpul de așteptare al clienților.