S-a stabilit prețul bolidului electric de lux produs la Cluj. Văleu, e usturător!

Masina-electrica-AROBS-Cluj-2-e1710586521725-660x228

Prima mașină electrică românească produsă în urmă cu doi ani la Cluj prezintă interes deocamdată doar pentru clienţi din interiorul ţării, acest autovehicul fiind un produs sport, de lux, și având preţul de aproape jumătate de milion de euro, potrivit unui membru al echipei care a realizat-o, Florin Dehelean, citat de Agerpres

Foto: Agerpres

450.000 de euro este suma cerută pe acest prototip.

Maşina a fost prezentată vineri, la Academia Forţelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, în cadrul unei manifestări ştiinţifice dedicate noilor tehnologii.

Acesta a explicat că maşina electrică produsă la Cluj „are o autonomie de 300 de kilometri” şi poate atinge viteza de 140 km/oră. Maşina costă 450.000 de euro, potrivit lui Florin Dehelean. Autovehiculul electric produs la Cluj este o maşină sport, de lux, destinată clienţilor care îşi doresc un produs personalizat.

ECLARAȚIE

„Noi ne diferenţiem prin faptul că mergem direct la client. Şi mergem la un client care doreşte o maşină personalizată. Viitorul acestei maşini este că încercăm prin această maşină să transpunem o posibilă colaborare sau atragere de investitori pentru o linie de asamblare sau de producţie în România pentru a crea diferite maşini sau modele care să satisfacă nevoile anumitor clienţi”.

Florin Dehelean, inginer mecanic, membru în echipa care a realizat „Tesla de Cluj”

Construcţia primei maşini electrice româneşti a început în 2019 şi s-a finalizat cu omologarea în 2022, timp în care Florin Dehelean spune că „visul său a devenit realitate”.

Din echipa care a realizat prima maşină electrică a făcut parte, pe lângă inginerul mecanic Florin Dehelean, şi Peter Szabo, renumit şi datorită unei alte premiere. Peter Szabo are o maşină numită „Julia”, care este prima decapotabilă produsă în România, o maşină din lemn de frasin după modelul cabrioletelor sport din perioada interbelică, cu un şasiu realizat pe punţile unui Ford Taunus, un motor V6 tot de la Ford Taunus, iar scaunele sunt luate de pe un Ford Probe.

Leave a Reply