Primarul Emil Boc a oferit noi detalii despre cel mai mare proiect de infrastructură din istoria Clujului, metroul Cluj-Napoca – Florești, care se află în plin proces de pregătire. Lucrările au început oficial pe 5 iunie 2024, iar termenul de finalizare este estimat pentru anul 2031. Până acum, procesul s-a concentrat pe partea de utilități și pe organizarea logistică a proiectului, însă anunțul recent atrage atenția asupra unei etape mult așteptate.
Detalii despre magistrala I de metrou
Magistrala I va avea o lungime de 21,03 km și va include 19 stații subterane, plus un depou suprateran, utilizând tehnologia „rail” (șină de cale ferată). Capacitatea maximă a metroului este de până la 21.600 de pasageri pe oră, iar traficul va fi complet automatizat, fără personal la bord, folosind tehnologia driverless (GoA4). Traseul începe din Florești și traversează cartierele Mănăștur, Gheorgheni, Sopor, Piața Mărăști și zona industrială Bulevardul Muncii.
Primăria promite că proiectul va contribui semnificativ la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, echivalând cu plantarea a jumătate de milion de copaci. În același timp, metroul va sprijini mobilitatea urbană și dezvoltarea sustenabilă a zonei metropolitane.
Când vor începe săpăturile din subteran
O parte semnificativă a lucrărilor s-a concentrat până acum pe pregătirea utilităților și organizarea logistică, iar primarul Emil Boc a anunțat când vot începe lucrările de săpături în subteran: aprilie 2025. Tunelurile vor fi săpate cu ajutorul mașinilor TBM („Cartițele”), care vor intra în funcțiune din zona Stației 2 (Teilor) spre Stația Țara Moților.