Începând de săptămâna viitoare, șoferii care circulă pe ruta Cluj-Napoca – Florești vor întâmpina modificări semnificative în trafic, ca urmare a demarării lucrărilor la pasajul suprateran peste DN1.
Invitat la un post de radio local, primarul Emil Boc a anunțat că relocarea utilităților a fost finalizată, permițând astfel începerea lucrărilor de deviere a traficului pe drumurile de legătură deja finalizate. Aceste bretele de ocolire vor prelua temporar fluxul de vehicule, în timp ce pe traseul actual vor fi amplasați pilonii viitorului pasaj.
Pasajul suprateran este conceput pentru a permite o girație pe dedesubt, facilitând astfel accesul la viitorul Spital Regional de Urgență.
Ce a spus Emil Boc despre proiect
„Relocarea utilităților este finalizată. Începând de săptămâna viitoare, cel târziu marți, vor începe lucrările de deviere a traficului de pe Cluj-Florești pe drumurile de legătură – bretele de ocolire, care sunt deja asfaltate. Pentru a se putea construi pasajul și podul pe sub care se va putea intra la Spitalul Regional de Urgență, pentru că pilonii sunt exact pe drumul actual, se fac două bretele de ocolire, astfel încât să se poată începe lucrările la pasajul sub care va fi făcută girația la spital”, a transmis Emil Boc.
Primarul Clujului a mai spus că nu va fi micșorat numărul de benzi și că doar două dintre acestea vor fi deviate. Însă șoferii trebuie să se aștepte ca traficul să fie mai lent.
Vor fi amplasați stâlpi pentru realizarea podului
„Deci, după ce va fi gata proiectul, direcția Cluj-Florești va fi păstrată, numai că în zona Spitalului Regional de Urgență, a cazărmii militare, se urcă pe pasaj, apoi se coboară. Astfel încât cei care doresc să meargă la Spitalul Regional de Urgență să poată face girația pe dedesubt, să intre și să iasă. Ce e important de știut? Nu se diminuează numărul de benzi. Tot patru benzi rămân, mă refer la perioada de lucru. Numai că două vor fi deviate pentru a se putea lucra la pasajul care se va face practic pe mijlocul DN1- ului.
Se vor amplasa stâlpi pentru a se putea realiza podul. De pe acum cerem scuze clujenilor aflați în trafic. Nu reducem numărul de benzi, se face o deviere. E normal și posibil să aibă loc o încetinire a traficului. Și de aici, o posibilă aglomerare a acestuia. În consecință, trebuie să știe oamenii din timp pentru a putea să plece mai repede la serviciu sau să își actualizeze programul. Repet, nu se diminuează numărul de benzi ci doar se modifică sistemul de benzi pe partea unde se lucrează la pasaj”, a adăugat edilul-șef al Clujului, la Ziua Live.
Primul tronson al Centurii Metropolitane a Clujului va fi terminat în acest an. Costul total al centurii a ajuns la 1,8 miliarde de euro.