Primarul Emil Boc a adus în discuție trenul metropolitan, care astfel revine pe agenda administrației clujene, odată cu promisiunea unor pași concreți în lunile următoare.
Emil Boc a anunțat că în luna mai vor fi lansate în SEAP lucrările de infrastructură necesare acestui sistem de transport, iar în iunie va fi demarată o licitație separată pentru achiziția trenurilor. Trenul metropolitan revine pe agenda administrației clujene, odată cu promisiunea unor pași concreți în lunile următoare.
Potrivit edilului, licitațiile sunt distincte: una pentru partea de lucrări – stații, pasaje, tuneluri – și cealaltă pentru achiziția efectivă a trenurilor. Unul dintre elementele de infrastructură anunțate este un pasaj subteran în cartierul Mărăști, în zona străzii Fabricii de Zahăr.
„Vom avea un pasaj aici, în Cluj-Napoca, pe Fabricii de Zahăr. Un pasaj subteran care va permite traficul constant și neîntrerupt al trenului care astăzi se oprește aici, în Cluj-Napoca, din cauza trecerii la nivel. Vom băga traficul pe dedesubt”, a declarat primarul, citat de Media9.ro.
Pasajul subteran ar urma să asigure un traseu direct către Bulevardul Muncii, peste viitorul pod Fabricii de Zahăr.
Proiectul trenului metropolitan – deși prezent în discursul public de opt ani – rămâne încă la stadiul promisiunilor. De aceea, tot ceea ce spune primarul trebuie privit cu un entuziasm rezervat.
Un proiect de peste 230 de milioane de euro
Trenul metropolitan ar urma să aibă un parcurs de 48,8 kilometri, de la Gârbău, prin Cluj-Napoca, până la Bonțida. Traseul ar urma să fie deservit de 7 garnituri de tren, fiecare cu câte 420 de locuri. Acestea ar urma să circule la intervale de 30 de minute între orele 06:00 și 19:00, iar după ora 19:00 și până la 22:00, frecvența va scădea la un tren pe oră.
Proiectul ar urma să fie făcut în 48 de luni, împărțite astfel: 12 luni pentru procedurile de licitație și alte 36 luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.
Valoarea totală a investiției este de peste 231 de milioane de euro.