În cadrul proiectului de construcție a metroului din Cluj-Napoca, livrarea a două seturi de utilaje de forare a tunelurilor (Tunnel Boring Machines – TBM) se desfășoară conform planului stabilit, în ciuda unor întârzieri cauzate de condițiile meteorologice.
După ce au trecut cu succes testele de recepție (Factory Acceptance Test – FAT) până pe 2 septembrie 2024, utilajele au fost demontate, ambalate și trimise din fabrica CRCHI din Changsha spre portul Taicang. Nava Tian Qi, încărcată cu aceste echipamente esențiale, a plecat din China și se află în prezent în drum spre Constanța, urmând să sosească pe 10 decembrie 2024.
De aici, TBM-urile vor fi transportate la Cluj-Napoca de compania Holleman, în aproximativ două săptămâni de la sosirea în România, pregătind astfel terenul pentru demararea lucrărilor de forare a tunelurilor pentru noul metrou.
După o călătorie plină de provocări și momente intense, cele două „cârtițe” destinate metroului din Cluj se apropie de destinație. Drumul lor, marcat de întâlnirea cu un taifun și de dificultățile transportului maritim, este un adevărat spectacol de rezistență tehnologică și logistică.
Odată ajunse în România, aceste utilaje impresionante își vor prelua misiunea, și ar trebui să contribuie la realizarea la Cluj a primului metrou din afara Bucureștiului. Data estimată a sosirii în portul Constanța este 10 decembrie.
Transportul local al echipamentelor TBM este organizat de compania românească de transport Holleman. Transportul terestru la Cluj – Napoca este estimat a fi realizat în termen de două săptămâni de la sosire.