Când va fi deviat traficul pe ruta Cluj-Florești, în dreptul viitorului spital de urgență. Nu e data anunțată inițial de Emil Boc

Deviere trafic Cluj Floresti Centura Metropolitana-2

Primăria Cluj-Napoca a transmis, joi, o informare oficială privind devierea traficului rutier pe DN1, în zona viitorului Spital Regional de Urgență (SRU). Măsura intră în vigoare începând de marți, 22 aprilie 2025, și este necesară pentru realizarea lucrărilor la pasajul rutier suprateran care va traversa drumul național.

Anunțul corectează informația transmisă anterior de Emil Boc, potrivit căreia traficul ar fi urmat să fie deviat din 16 aprilie. Această dată s-a dovedit a fi incorectă, dar și Boc mai greșește.

Circulația se menține pe patru benzi, dar cu viteză redusă

Traficul va fi deviat ușor pe o distanță de aproximativ 200 de metri, fără reducerea numărului de benzi. Se va circula în continuare pe patru benzi, câte două pe fiecare sens, însă în zona deviată va fi instituită o restricție de viteză de 30 km/h, pentru protejarea participanților la trafic și a lucrătorilor din șantier.

Încep lucrările la pasajul rutier peste DN1

Restricțiile sunt necesare pentru începerea lucrărilor de fundații speciale, care presupun executarea de piloți forați în amplasamentul actual al DN1. Aceste lucrări reprezintă prima etapă în construirea pasajului rutier suprateran, care va avea două deschideri de aproximativ 58 de metri fiecare.

Pasajul va traversa intersecția DN1 cu drumul de acces spre Spitalul Regional de Urgență și va asigura continuitatea circulației peste viitorul sens giratoriu amenajat în zonă. În ceea ce privește primul tronson al Centurii Metropolitane a Clujului, acesta va fi terminat în acest an.

VIDEO: Legat de Cluj

Centura Clujului va avea 42,13 km (etapele I și II). În plus, se vor construi 19,6 km de drumuri de legătură (din totalul de 32,33 km prevăzut). Proiectul include 14 noduri rutiere din cele 20 planificate, precum și 5 tuneluri.

Valoarea estimată pentru această primă etapă se ridică la 6,87 miliarde de lei, iar costul total pentru ambele etape ajunge la 9,38 miliarde de lei (1,8 miliarde de euro).

Investiția va fi realizată cu finanțare externă nerambursabilă prin Programul Transport 2021-2027, completată de fonduri de la bugetul de stat, prin alocările Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

 

Leave a Reply