Atât s-a putut. Harta reală a autostrăzilor în circulație la final de 2024

IMG_1683

La finalul anului 2024, România a continuat să își dezvolte rețeaua de autostrăzi. Conform datelor actualizate și reprezentate pe o hartă recentă, țara are în prezent 1.276 de kilometri de autostrăzi deschise, 623 de kilometri în execuție și 680 de kilometri aflați în licitație.

Starea actuală a autostrăzilor

Autostrăzile existente se concentrează în principal în sudul și vestul țării, conectând capitalele regionale și principalele noduri economice. Printre cele mai importante secțiuni deschise se numără:

•Autostrada A1 (București – Pitești – Sibiu – Deva – Nădlac), care rămâne coloana vertebrală a infrastructurii rutiere;

•Autostrada A2 (București – Constanța), ce asigură legătura rapidă cu litoralul;

•Tronsoane ale autostrăzilor A3 (București – Ploiești) și A10 (Sebeș – Turda).

Proiecte în execuție și termene de finalizare

La nivel național, peste 623 de kilometri de autostrăzi sunt în construcție, cu termene de finalizare estimate între 2025 și 2027. Cele mai notabile proiecte în execuție includ:

•A3 (Cluj-Napoca – Târgu Mureș – Târgu Neamț), cu finalizarea unor tronsoane critice programată pentru 2025;

•A7 (Ploiești – Pașcani), autostrada care va lega Muntenia de Moldova, având deja tronsoane aflate în stadiu avansat de construcție;

•A0 (Centura Bucureștiului), un proiect de mare importanță pentru descongestionarea traficului din Capitală, așteptat să fie finalizat între 2025 și 2026.

Planuri și licitații pentru viitor

Pentru viitor, alte 680 de kilometri de autostrăzi se află în etapa de licitație. Acestea includ proiecte precum:

•A8 (Târgu Mureș – Iași – Ungheni), care va conecta Moldova la rețeaua europeană de transporturi, cu un termen estimat pentru deschidere în 2026;

•A13 (Brașov – Făgăraș – Sibiu), un proiect strategic pentru dezvoltarea economică a zonei centrale a țării;

•A9 (Timișoara – Moravița), ce va îmbunătăți conexiunile internaționale către Serbia.

Leave a Reply